منتدي شباب المسرح
عزيزي الزائر انت غير مسجل لدينا.سجل حتي تتمكن من مشاهدة كل الأقسام ..اقسام الأفلام والأغاني و الموسيقى وكل المواضيع(التسجيل يأخذاقل من 30 ثانية)
منتدي شباب المسرح
عزيزي الزائر انت غير مسجل لدينا.سجل حتي تتمكن من مشاهدة كل الأقسام ..اقسام الأفلام والأغاني و الموسيقى وكل المواضيع(التسجيل يأخذاقل من 30 ثانية)
منتدي شباب المسرح
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

منتدي شباب المسرح

الرئيسيةالرئيسية  البوابةالبوابة  أحدث الصورأحدث الصور  التسجيلالتسجيل  دخول  

قصة الى كل فتاة من فرقة محطمين القلوب

2 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
قصة رجل حر
عضو فضي
عضو فضي
قصة رجل حر

ذكر
عدد نقاط نشاطك في المنتدي : 93655

قصة الى كل فتاة من فرقة محطمين القلوب Empty
مُساهمةموضوع: قصة الى كل فتاة من فرقة محطمين القلوب   قصة الى كل فتاة من فرقة محطمين القلوب Emptyالأحد 25 مايو - 20:53

فى البداية احب اقول ان الكلام دا كلة مش مطبق على حد معين من الناس ومش البنات او الولاد ولكنى احب اقول ان النسبة الاكبر من"الجنس الطيف" الشاب من دول بعد لما يكبر فى عيون البنات ويخلص لعب العيال بتاع الثانوى ويبدا يكون شخصيتة فى الكلية يصبح فريسة لكل بنت عايزة تشوف حظها وتجرب جملها ودللها
ومن هنا تبدا قصتنا كلنا او معظمنا ... تتقابل النظرات وتتقابل الافكار
اهلا.......هاى
اسمك اية ؟......وانتى .......... ممكن تفهمنى حاجة انا مش فهماها ...طب ممكن تسلفينى كشكولك علشان انا مكتبتش كلام الدكتور....ماشى بس هاتة معاك بكرة فى الكافتيرية
ومن هنا تتطور العلاقة من دراسية الى صداقة ....ماشى احنا كدا تمام
صباح الخير الكشكول بتاعك اهو .....مالك فية اية انتى زعلانة من حاجة ؟... عندى مشاكل بسيطة فى البيت بس انا مش عايزة اشغلك عن حاجة او محاضرة .....لا انتى اكيد بتهزرى يا بنتى امال الاصحاب مش علشان وقت الشدة ......وتبدا العلاقة تتور من هنا الى الائتمان على الاسرار.....
وبدون كلام كتير اسرار الروحين دول اصبحت ملكا لكل منهم تناقش بعضها ويحل البعض الاخر
ويبدا صاحبنا يشعر بحنين ناحية نصفى الاخر وكاتمة اسرارة بسبب غيابها فى بعض الاحيان وقلة كلمها عن غير المعتاد
صحبنا هنا وصل عند مفترق الطرق هل هو عند بداية الحب ولا دا كان مجرد صديق من الجنس اللطيف بيساعد بس
ومع قلة قدرة وحيلة صاحبنا اختار طريق الحب وحنا سال الولد نفسة سوال "حب ؟ حب اية دا انا معرفهاش لسة ؟ اروح اقول لها بحبها وهى متعرفنيش؟"
ويبدا بمحولات عديدة لايجاد وقت معها للتحدث عن حياتم التقرب منها "وهى فرصة تتتعرف عليا وعلى طبعتى وحاجاتى و ......."بس وهنا تقف البنت
البنت مش عايزة واحد يحكيى قصص وحواديت مش مهم اذا كانت حقيقية او خيالية هى بتدور على واحد يكون شفها و حبها من قبل مايشوفها ؟؟ وهنا تبدا البنت تدى الولد فترة قصير للاعتراف بحبة لها اما با مسائل زى اذا كونا حبين بعض بجد او نعرف بعض او حتى عارفين اسامى بعض ارباعية ....مش مهمة بالنسبة للبنات
وتبدا هنا فترة سماح الواد تنتهى وهو بيدور عليها زى المجنون بعد لما تكون البنت لوعت قلبة
صاحبتنا هنا تكون جابت سيرة صلحبنا مع واحدة من اعز صحبتها "الانتيم" ويبدا عقل الفتاتين بالعب بعقل ولد .....انت ...طب لو سمحت ....كانت عيزاكفى حاجة ..
ويروح يجد انها تتكلم وع ولد اخر ....وياتى صاحبنا اليها سائلا عن حاجتها فتقول لك .....انا كنت
عايزة مذكرة منك بس "زميلى" كان اتصرف وجبها ......شكرا
وهنا تكون صحبتنا اصابت صاحبنا بنوع من الجنون فاصبح يصاحبها بنظراتة المتلهفة واذ وجد فرصة ليواجهها بحبة لها قالت الفتاة بكل ادب"....انا كنت فاكرة ان احنا اصحاب انا معنديش اى مشاعر من نحيتك"
وتبدا جولة النهاية بالنسبة للولد صاحبنا "اروح اتئدم لها ...لا ..اتئدم لها ؟وانا معايا حاجة اتئدم لها بيها؟ خلاص اشتغل ؟بس انا لسة فى الكلية اشتغل اية بس؟
ويبدا صاحبنا يواجة الحقيقة الصعبة هى انة سيفقد من احب من اجل حفة من الجنيهات فى جيب مناسرع وحصل عليها قبلة

ومن هنا احب اقول لكل فتاة لا تحطمى قلب رجل "الا اذا كان يستاهل"غير ذلك فكونى على ثقة
ان من تحطمين قلبة اليوم يقسو قلبة فى الغد القريب فاذ غدر بك الزمان غدر بك من حطمت قلبةمن قبل ...

واخيرا ارجوا ان يكون تعلم كل من الطرفين ان الحب مش لعبة كلمة وبس لا دا كل ما تفعلة للطرف الاخر من نظرات وابتسمات وهمسات ولمسات فارجوكم يا انسات لا تحطمو قلب فقير طيب فى تانية كلية
boriomeroo
عضو مميز
عضو مميز
boriomeroo

ذكر
عدد نقاط نشاطك في المنتدي : 88307

قصة الى كل فتاة من فرقة محطمين القلوب Empty
مُساهمةموضوع: رد: قصة الى كل فتاة من فرقة محطمين القلوب   قصة الى كل فتاة من فرقة محطمين القلوب Emptyالإثنين 26 مايو - 23:07

:thank:

قصة الى كل فتاة من فرقة محطمين القلوب
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-